7 Μαρτίου 2017

Όταν ο Φιντέλ και ο Τσάβες συγκρούστηκαν στο γήπεδο

Ήταν 18 Γενάρη 1999 όταν στο Λατινοαμερικάνικο Στάδιο της Αβάνας ο Φιντέλ και ο Τσάβες κανόνισαν ένα παιχνίδι μπέιζμπολ, μεταξύ παλαιμάχων Κούβας και Βενεζουέλας. Εκεί ο Φιντέλ έστησε στον Τσάβες μια κομπίνα που το φυσούσε και δεν κρύωνε για χρόνια. Έβαλε στην κουβανική ομάδα μερικούς ενεργούς παίχτες της εθνικής ομάδας μπέιζμπολ της Κούβας, τους μεταμφίεσε με περούκες και ψεύτικες κοιλιές από μαξιλάρια, και για όσο κράτησε η πλάκα, πετσόκοψαν ελαφρώς τους Βενεζολάνους. Η πλάκα αυτή διαδόθηκε και έγινε θρύλος σε όλες τις χώρες της Λατινικής Αμερικής και συζητιόταν για χρόνια. Ας παρακολουθήσουμε κάποια στιγμιότυπα του ιστορικού αυτού αγώνα.

Περιγράφει ο Ούγκο Τσάβες

ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΕΝΕΔΡΑ
Εκείνη την νύχτα είμαστε μαζί στο αυτοκίνητο ο Φιντέλ και εγώ, 
ντυμένοι ήδη με τις στολές του μπέιζμπολ.
Σταθήκαμε για λίγο στην πύλη.
Ετοιμαζόμαστε να μπούμε στο στάδιο, όταν ο Φιντέλ μου είπε:
”Μέχρι εδώ φτάνει η ευγένειά μου, από δω και πέρα υπερασπίσου τον εαυτό σου όπως μπορείς”.  
Και μάλιστα μου είχε πει:
”Κοίτα Τσάβες, σου συνιστώ να κάνετε τις κούρσες στα πρώτα innings”. 
Εγώ προσπαθούσα να το αναλύσω και το γύριζα στο μυαλό μου.
Τι να θέλεις να μου πει άραγε με αυτό;
 


Φυσικά!! 
Είχε ήδη έτοιμη την ενέδρα για το τέταρτο inning. Όμως ο Φιντέλ αναγκάστηκε να την επισπεύσει.
 Τους καταφέρναμε χτυπήματα από όλες τις πλευρές και έτσι έβαλε σε εφαρμογή την ενέδρα στο δεύτερο inning.
 Θυμάσαι τον Χερμάν Μέσα; Mια γενειάδα μέχρι εδώ κάτω... και μια κοιλάρα!
 Και πως ήταν ο Κιντελάν στην πρώτη βάση!
Και ο Ρεμίχιο Ερμόσο πόσο είχε τσαντιστεί!
Ο Ρεμίχιο το πήρε όλο αυτό πολύ στα σοβαρά και τσακωνόταν μαζί μου περίπου έξι μήνες.  
Οι σχέσεις αποκαταστάθηκαν όταν ήρθε με ένα κουτί μπάλες και λέει του Φιντέλ:”Υπογράψτε μου σε όλες”. 
Του έφερε περίπου τέσσερα κουτιά. Ήταν πολύ τσαντισμένος! 
“Μέχρι σήμερα σας σεβάστηκα”, είπε στον Φιντέλ.

 
Λοιπόν, δεν πρόκειται να με πιστέψετε, αλλά εγώ έβαλα hit στον Χοσέ Αριέλ Κοντρέρας. 

Βγαίνει λοιπόν ένας picher, με μια τεράστια κοιλιά και γενάκι ψεύτικο σαν του τράγου, ο οποίος 
ούτε λίγο ούτε πολύ ήταν ο Κοντρέρας με ένα μαξιλάρι για κοιλιά.

 Εγώ τον είδα να βγαίνει και είπα:

 ”Aυτός ο χοντρός ο κοιλαράς, ποιος να είναι;”.

 Βγαίνω λοιπόν να χτυπήσω με το μπαστούνι και όταν μου έριξε την πρώτη ευθεία βολή, φςςςςς!


Ούτε που την είδα.

 Ο Φιντέλ Κάστρο ζήτησε τάιμ άουτ -αυτό είναι αλήθεια- και πήγε να μιλήσει στον picher.


Εγώ τον είδα και πλησίασα για να δω τι θα πουν, έτσι δεν είναι;
 

Kαι άκουσα τον Φιντέλ να του λέει:

 ”Κοίτα, δεν μπορείς να ρίξεις πιο μαλακά στον Τσάβες; δεν γίνεται να ρίχνεις τέτοια βολίδα στον Τσάβες”.

 Και απαντάει ο Κοντρέρας:  

”Κομαντάντε μου, αυτό είναι το πιο αργό που μπορώ να ρίξω με την μπάλα του μπέιζμπολ”.

 Είχε ταχύτητα περίπου 90 μίλια.

Μετά από χρόνια:

ΠΕΡΑΣΕ Η ΜΠΑΛΙΑ,ΦΙΛΕ

Φιντέλ, how are you? (πως είσαι;).

Στην πραγματικότητα είχε περάσει εκείνη η μπαλιά, ήταν πολύ ψηλή και ο Φιντέλ ήταν σκυμμένος 
και την χτύπησε με το στήθος.

 Αναγνωρίζω πέντε χρόνια μετά ότι πέρασε η μπαλιά. Μπαλιά στην τέταρτη βάση.

 Φιντέλ την επόμενη φορά, θα στην περάσω.

 Πριν λίγη ώρα με πήρε τηλέφωνο ο Φιντέλ και μου είπε:
 ”Tι κάνει ο εγγονός σου ο Μανουελίτο;”.
 Γιατί ο Φιντέλ τον είχε γνωρίσει τον Μανουελίτο μικρό και τον είχε πάρει αγκαλιά. Τον σήκωσε 
έτσι και, ο διαβολάκος, τριών χρονών περίπου, του άρπαξε τα γένια, πιάστηκε εδώ από τα γένια και δεν τα άφηνε.

 Τα μικρά παιδιά σφίγγουν πολύ, δεν αφήνουν εύκολα ότι πιάσουν.

Και ...

“Με προσοχή εκεί”, “Περίμενε, τα γένια”, “Θα μου τα ξεριζώσεις”, “Μου ξερίζωσε μια τρίχα”.
 


Του είπε ο Φιντέλ “τύπος για να σε έχουμε το νου μας”.

  Πριν λίγο με ρώτησε τι κάνει “Ο τύπος που πρέπει να τον έχουμε το νου μας”.

  “Μου είπαν ότι χτυπάει πολύ δυνατά με το μπαστούνι, ότι παίζει μπέιζμπολ, αλλά δεν τρέχει για  
την πρώτη βάση”.

 Αλήθεια είναι, χτυπάει την μπάλα και μένει ακίνητος.

  Επομένως, είπα του Φιντέλ:

 ”Εντάξει, αντίθετα με σένα, που δεν χτυπάς την μπάλα με το μπαστούνι, σου περνάει, αλλά αρχίζεις 
να τρέχεις για την πρώτη βάση”.

 Και μου απάντησε: 

”Έτσι λες εσύ την ιστορία, αλλά ξέρεις ότι δεν ήταν έτσι”.

 Αλήθεια είναι Φιντέλ, πέρασε η μπαλιά, φίλε.

  Aπόσπασμα από το βιβλίο
“Oύγκο Τσάβες, Ιστορίες του Arañero”, εκδόσεις Vadell Hermanos Editores C.A, 2012.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα πιο διαβασμένα της βδομάδας

Ενδιαφέροντα ιστολόγια