6 Δεκεμβρίου 2024

Bacardi: το ρούμι του αποκλεισμού των ΗΠΑ κατά της Κούβας

Ver este mismo video en YouTube
Ο απερχόμενος πρόεδρος Tζο Μπάιντεν υπέγραψε τον «Νόμο για τα κλεμμένα εμπορικά σήματα», που είχε ήδη εγκριθεί από το Κογκρέσο. Ένα νόμο που στην πραγματικότητα επιτρέπει την «κλοπή» κουβανικών εμπορικών σημάτων, όπως το Havana Club.

Θα μπορούσε κάλλιστα να ονομαστεί νόμος Bacardi, δεδομένου ότι η εταιρεία αυτή πληρώνει αντι-κουβανούς βουλευτές και ασκεί πιέσεις για την έγκριση αντι-κουβανικών νόμων όπως αυτός. Στην πραγματικότητα,  η ομάδα των δικηγόρων της συνέταξε ένα μεγάλο μέρος του νόμου Helms-Burton, ο οποίος κωδικοποιεί τον οικονομικό πόλεμο κατά του νησιού και θεσπίζει ένα ολόκληρο σχέδιο παρέμβασης στη χώρα της Καραϊβικής.
Γι' αυτό είναι σημαντικό να επιστρέψουμε στο μποϊκοτάζ αυτής της μαφιόζικης εταιρείας που συνεργάζεται με τον εγκληματικό αποκλεισμό του κουβανικού λαού. Θυμηθείτε: «Bacardi: ένα κακό ποτό»  (Cuba de Corazón : Bacardi)
Πρόκειται για μια εταιρεία που έχει επίσης εκ των πραγμάτων κλέψει το κουβανικό εμπορικό σήμα Havana Club και, εξαπατώντας τους Βορειοαμερικανούς καταναλωτές, πουλάει ένα πλαστό κουβανικό ρούμι Havana Club στην βορειοαμερικανική αγορά. Αυτό το ρούμι (που πωλείται μόνο στις ΗΠΑ)  σαφώς δεν είναι κουβανικό, παράγεται στο Πουέρτο Ρίκο και δεν έχει καμία σχέση με την παράδοση και τη γεύση του αυθεντικού ρουμιού Havana Club από το νησί. Πρέπει να τονιστεί ότι αυτή η παραποίηση γίνεται μόνο στις ΗΠΑ, όπου η Bacardi απολαμβάνει απόλυτη ατιμωρησία και πολιτική προστασία. Στην Ευρώπη και αλλού, το Havana Club είναι το αυθεντικό και σπουδαίο κουβανικό ρούμι! 
Στη δεκαετία του 1990, η συνεργασία μεταξύ της γαλλικής πολυεθνικής Pernod Ricard S.A. και της κρατικής κουβανικής Cuba Ron S.A. μετέτρεψε το Havana Club σε ηγέτη στις πωλήσεις και επέκτεινε την αγορά του σε 100 χώρες, γεγονός που έκανε τη Bacardí να τρέμει, και το 1999 αντεπιτέθηκε χάρη στο λεγόμενο section 211 του βορειοαμερικανικού Κογκρέσου, το οποίο προστατεύει την προαναφερθείσα παραχάραξη. 

Τη δεκαετία του 1990, η Bacardi αγόρασε τα υποτιθέμενα «δικαιώματα» της μάρκας από την οικογένεια Arechabala, της οποίας το εργοστάσιο ρούμι «Havana Club» απαλλοτριώθηκε από την επανάσταση. Υποτίθεται αλλά όχι πραγματικά, διότι η οικογένεια αυτή, όπως και τόσοι άλλοι που πίστεψαν στην επικείμενη πτώση της Επανάστασης και την «επιστροφή σε λίγους μήνες», απέρριψε την προσφορά της Επαναστατικής Κυβέρνησης για αποζημίωση. Το εμπορικό σήμα ανήκει εξ ολοκλήρου στον κουβανικό λαό, μέσω των δημόσιων επιχειρήσεων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα πιο διαβασμένα της βδομάδας

Ενδιαφέροντα ιστολόγια